Thursday 15 January 2015

tenanglah wahai hati...

hati..
saat kau marah..
kau mula menggelegak..
saat kau sakit,,
air mata yang mengalir,,
saat kau mula bersedih..
kau hanya mampu bersabar,,
tiada yang bisa menenangkan mu wahai hati..

hanya Dia..
Allah yang maha Esa,,
kadang-kadang kita lupa kita ada Allah..
kita terlalu harapkan seorang insan untuk datang pinjamkan bahunya
saat hati terluka,,
padahal,,
ada lantai untuk bersujud,,

sujud di lantai 100 kali ganda lebih tenang berbanding
bahu seorang teman..
hati hanyalah gumpalan darah yang menyimpan toksin,,,
tapi,,tanpa hati..
jiwamu mati,,,

aku pernah berkata,,
usah berikan hatimu padaku,,
kerna aku tak inginkan lagi toksin bertambah dalam badanku,,,

kalau dulu,,
aku lupa,,
aku ada Dia,,
aku lupa,,
aku tidak menitiskan air mata untuk Dia..
aku lupa,,
aku lupakan Dia,,
solatku hanya lah untuk mencukupkan syarat sebagai seorang islam,,
tapi,,
islamku bukan pada hati,,
bukan pada jiwa,,
bukan pada nafsu,,
bukan pada akal,,

kini aku sedar,,
tiada cinta agi agung melainkan cintaMu,,
Ya Allah,,
terima kasih,,,
jadikan aku hambamu,,
terima kasih,,
panjangkan umurku,,
terima kasih,,murahkan rezekiku,,
terima kasih permudahkan urusanku,,,
Ya Allah,,
aku mohon,,
agar matiku dalam iman,,,
matiku dalam khusnul khotimah..
amin.......

No comments:

Post a Comment